SELAMAT DATANG KE D'PINANG HOMESTAY, KLEBANG MELAKA: September 2014

29 September 2014

Melawat kawan di Zoo Melaka

Kawan ker, pandai-pandai je lah mama ni.hihihi... Ini lah kali pertama Abg Haq dan Ilman melawat Zoo Melaka. Boring-boring duduk rumah, kita excersice 1000 langkah berjalan di dalam Zoo Melaka serius penat, kaki lenguh giler. 

Sedikit info, bayaran masuk Zoo Melaka
Dewasa RM16.50 
Kanak-kanak 4-12 tahun RM6.50

My Hero, Abg Haq

My Mom & Ilman syg
Errrr... takut beruk

Ternyata Abg Haq cukup seronok dapat tengok binatang ni secara nyata, selalu tengok kat henset mama je, jadi tak rugi lah bawa Abg Haq kat sini, cuma ilman je yang terpinga-pinga. 

Bagi saya pula, kemerihan Zoo Melaka dah tak serupa masa saya kecil-kecil dulu, Zoo Melaka dulu banyak bintang, bersih, kolam-kolam banyak ikan, sekarang lebih banyak daun dari ikan, hahaha. Dulu ada aktiviti kita boleh naik gajah, sekarang gajah hanya diri dengan kawan-kawan dia je, dulu kita boleh lihat pekerja memegang burung tapi sekarang dah xde lagi, hanya ada ular belit kat leher je. Bukan nak kondem Zoo Melaka ok, sekadar pendapat saya yang dah hampir 10 tahun tak jejak kaki di Zoo Melaka je.

Mungkinkah disebabkan usia yang dah tua ni (eh, tua ker) kemerian dan keseronokan berada di Zoo tidak seperti dulu. Tapi bersyukur juga ada Zoo Melaka ni, sekurang-kurang nya ada juga tempat untuk Abg Haq mengenal haiwan. Kalau asyik tengok buku anak-anak cepat bosan.

Kalau yang berminat nak datang malam kat Zoo Melaka ada Night Safari.

Semoga ada penambahbaikkan dilakukan di Zoo Melaka supaya generasi akan datang dapat melihat haiwan-haiwan yang semakin pupus, supaya anak-anak kita dapat belajar sesuatu dari pengalaman melihat haiwan ini.

Lokasi Zoo Melaka ini adalah Di Ayer Keroh, Melaka. Berdekatan dengan tol exit Ayer Keroh, Bandaraya Melaka. Tempat menarik yang berhampiran dengan Zoo Melaka adalah Taman Buaya, Taman Rama-Rama dan Mini Malaysia.

Tak rugi tau datang Melaka ni.
Sekian sahaja, wasalam.

Hubungi D'pinang Homestay di 019-6609951(SMS/Call/PM/WA) untuk tempahan dan maklumat lanjut

D'Pinang Homestay Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign